تولید محتوا

9 چالش بازاریابی محتوا

توی این مقاله درباره چالش بازاریابی محتوا که برای یه تولید محتوای حرفه ای داریم رو با هم بررسی میکنیم که تو این مقاله قراره فقط به 9 تا از این چالش ها که اصلی ترین چالش هاست بررسی کنیم.

سلام دوست من توی این مقاله درباره چالش بازاریابی محتوا که برای یه تولید محتوای حرفه ای داریم رو با هم بررسی میکنیم که تو این مقاله قراره فقط به 9 تا از این چالش ها که اصلی ترین چالش هاست بررسی کنیم.

بیل گیتس (( محتوا شاه است و انتظار دارم درآمد واقعی خود در اینترنت را از محتوا به‌ دست بیاورم. همان‌طور که بازاریابی محتوا در تبلیغات تلویزیونی باعث می‌شود در لحظه‌ای که مشتریان دنبال چیزی هستند به آن‌ها دسترسی پیدا کنید، در اینترنت هم مزاحم آن‌ها نمی‌شوید، بلکه با ارائه اطلاعات مفید و مرتبط برای پاسخ به سوالات یا حل مشکلاتشان، آن‌ها را به برندتان جذب می‌کنید.))

توی سال 2021 میلادی طبق تحقیقات 79 درصد بازاریابان شرکت با شرکت یا به اختصار B2B و 42 درصد بازاریابان شرکت با خریدار یا به اختصار B2C گفتند که شرکتشون برای فروش یک استراتژی برای بازاریابی محتوایی دارند که این جا به احمیت محتوا پی میبریم.

از پست تو یه وبلاگ گرفته تا کاتالوگ ها که بازاریاب های همراه خودشون میبرن یا ایمیل هایی که به خریدار یا شرکت میزنی همه از محتوا استفاده میشه محتوا باعث میشه مخاطب ها و خریدار های به سمت کسب و کارت بیان و با تعامل هایی که برقرار میکنی باعث افزایش خرید میشن.

چند تا چالش بازاریابی محتوا داری تو این کار که باید اون ها رو برطرف کنی تا یه استراتژی عالی داشته باشی.

چالش محتواچالش بازاریابی محتوا
چالش اول: تولید محتوا با کیفیت بالا :

وقتی قراره با تولید محتوا بازاریابی داشته باشی باید محتوایی تولید کنی که از رقیب هات خیلی بهتر باشه چون تنها راحی هست که کاربر ازت میخره علاوه بر این تو بخش سئو سایت هم توی جست و جو بهشت کمک میکنه تا بتونی بهتر دیده بشی. تولید محتوا با کیفیت باعث جذب مشتری های هدف میشه و این کار تاثیر مستقیم در فروش و جذبت داره که باید خیلی بهش دقت کنی.

اگه توی تولید محتوا حرفه ای نیستی من تو بخش تولید محتوا بهت کمک میکنم اما باید یادبگیری که چطور تولید محتوا کنی تا از رقیب هات عقب نمونی چون با تولید یه محتوا با کیفیت میتونی با یه تیر چند نشونه بزنی که کار تو رو خیلی جلو میندازه و میتونی از رقبات جلو بیفتی.

چالش دوم: برنامه ریزی تولید محتوا

اگه می خوای تو کار پیشرفت کنی و رقبا رو کنار بزاری باید این رو در نظر بگیری برای تولید محتوات باید برنامه داشته باشی و حداقل برای ماه 4 تا محتوا داشته باش که دیگران فکر نکنن تو رفتی و دیگه قرار نیست این کار رو ادامه بدی و این باعث دلسردی مشتریات میشه این جور هم نباشه انقدر مطلب بزاری که کاربرات رو گیج کنی طبق یه برنامه ریزی به این فکر باش که بتونی برای 6 ماه آینده هم مطلب داشته باشی و مجبور نباشی به تکرار باشی که این کار بهت انرژی کافی برای تولید محتوا رو میده.

حتما یه برنامه داشته باش که تو اون برنامه استراتژی تولید محتوا، زمان تهیه، زمان انتشار و مسئولش مشخص باشه که با این کار باعث صرفه جویی در وقت و انرژی میشه و هی با خودت سر و کله نمیزنی که ای وای درباره چی باید تولید محتوا کنم وای دیر شد واییی نداری این رو جدی بگیر.

چالش سوم: خط دادن به مشتری

وقتی از مرحه یک و دو میخوای رد بشی چالش شماره سه میاد سراغت به این سوال میرسی برای کی و برای چی باید تولید محتوا کنی. خیلی راحته باید برای خرید مشتری تولید محتوا کنی تولید محتوات باید جوری باشه که مشتری و ترقیب به خرید کنه تا این که فراریش بده بعد باید در نظر بگیری کالا یا خدمت تو مربوط به چه سبک شخصیت هایی هست که بتونی بهون کمک کنی و تولید محتوای بهتری داشته باشی که بیشترین بازدهی رو برات داشته باشه.

قرار نیست مشتری بیاد تو سایت یا فضای مجازیمون فقط وسایل ما رو ببینه و بره قراره بمونه و بهمون در ازای خرید اون کالا یا خدمت پول بده پس نباید خریدار رو سردرگم کنیم که بخواد از خریدش پشیمون بشه.

طبق یه آماری که از سایت های پر بازدید و پر فروش انجام دادم به این نتیجه رسیدم که 47 درصد از خریداران قبل از این که خرید کنن یا به اون فروشنده تماس بگیرن میان چند تا پست و محتوا هایی که داره رو بررسی میکنن باز تحقیقات نشون داده که از اون 47 درصد حداقل 85 درصدشون ازت میخرن و از اون 85 درصد 50 درصدش کسب و کارت رو به دیگران معرفی میکنن.

چالش چهار : تخمین برگشت سرمایه

وقتی از سرمایه حرف میزنیم باید این رو قبلش بگیم که سرمایه همه چیز هست از پول و انرژی و زمان گرفته تا نیروی کار وقتی میخوای یه محتوایی تولید بشه باید سرمایه گذاری بشه اما باید این رو در نظر داشته باشی که باید تخمین بزنی که این سرمایه چطور میخواد بهت برگرده همون طور که تو مقاله 4 هدف برای تولید محتوای هدفمند گفتم باید ببینیم که از جون این محتوا چی میخوایم تا برای سرمایه ای که قراره براش بزتریم تاریخ برگشت در نظر بگیریم تا الکی سرمایمون رو سوخت چیزی نکنیم که غیر قابل برگشت باشه.

چالش پنجم: منابع محدود

وقتی تک به تک چالش ها رو رفع میکنی به این متیجه میرسی که اگه بخوای خودت توید محتوا کنی وقت زیادی رو از دست میدی که این کار باعث میشه دیگر افرادی که دارن کار میکنن باشی و درگیر کار های روزانه بشی و از تولید محتوا دست بکشی. همون تور که در چالش چهارم گفتم باید این رو هم در نظر داشته باشیم سرمایه ای که قراره رو این کار بزاریم چقدره گاهی بخاطر مشغله کاری بهتره کار تولید محتوا رو برونسپاری کنیم تا ما به کار های دیگه برسیم.

چالش ششم: انتخاب انتشارات

وقتی تولید محتوات انجام میرسیم به این موضوع که این محتوا باید کجا منتشر بشه؟

امروزه فضای مجازی های مختلف با امکانات مختلفی اومدن که خیلی بهت کمک میکنن اما این اصلا مهم نیست مهم اینه که کاربرای هدفت که قراره ازت بخرن کجا هستن که این کا رو میتوتی با چند آزمون و خطا بدست بیاری ولی بعضی ها هستن که میخواند در همه جا هایی که میشه مطلبی انتشار کرد انتشار کنند که این کار صدمه زیادی به خودشون و کسب و کارشون میزنن بهترین راه تبلیغات با مبالغ پایین و قطره چکانی هست تا نتیجه ها رو با هم مقایسه کنی و بعد از اون بری سمت گسترش کار و انتشار محتوا ها تو اون جایی که بیشترین نتیجه رو گرفتی.

چالش هفتم: افزایش روز به روز رقبا

وقتی شروع به کار میکنی مطمئنن افراد دگه ای هم هستند که تو اون کار یا قدیمی اون کارن یا بعدا میخوان شروع به کار کنن، وقتی قراره همه تولید محتوا با کیفیت و با زمان بندی در محل مناسب بزارن کار سخت میشه چون اون وقت مشتری انتظارش بالا میره و باید محتوای درست کنی که از رقبا بهتر باشه. باید به این فکر کنی که کاربر برای خرید به چی نیاز داره که بتونی تعداد مشتری های خودت رو بیشتر کنی. این رو در نظر داشته باش که قراره این کار رو برای طولانی مدت انجام بدی.

چالش هشتم: انجام تبلیغات پولی

جدیدا به اینجا رسیدیم که دیگه تولید محتوا با کیفیت به تنهایی نمیتونه موثر باشه باید روش هایی برای شناسایی اون محتوا به کاربرا داشته باشی که باید به سمت تبلیغات پولی بری وقتی تازه کارت رو شروع میکنی و کسی تو رو نمیشناسه باید تبلیغاتی داشته باسی تا تو رو بشناسن و بهت اعتماد کنن امروزه سبکه تبلیغات ها به فضا های مجازی کشیده شده و باید برای جذب دنبال کننده بیشتر بجنگی و هزینه کنی.

چالش نهم: طی کردن راه صد روزه در یه شب

وقتی داری رو یه کاری مثل تولید محتوا کار میکنی نباید این انتظار رو داشته باشی که هفته بعد باید بترکونی که اینطور نیست.

اگه یه تیم خیلی قوی و با تجربه هم داشته باشی با بودجه مناسب باز متوجا این موضوع میشی که به وقت نیاز داری که تا این کاری کردی به ثمر بشینه تا بتونی به استراتژی ای که برای اون محتوا داشتی برسی.

متاسفانه خیلی شاهده این موضوع هستیم که مدیران از تیم تولید محتوا انتظار معجزه دارن که فوراً به اون نتیجه ای که میخوان برسن که اکثرا با روش سنتی کار میکنن که به برگشت سرمایه فوری اعتقاد دارن.

آخرین کلام چالش بازاریابی

محتوا چالش بازاریابی زیادی داره اما با داشتن استراتژی و برنامه مناسب و پیدا کردن کانال ارتباطی مناسب میشه به این موضوع غلبه کرد ولی برای تضمین باید در انتشار محتوا از کیفیت بالا استفاده کنی و در انتشارش از برنامه پیروی کنی.

خیلی خوشحالم تا این جا با من بودی.

پایان/

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا