تولید محتوا

5 تا از اشتباه های تولید محتوا

خیلی از محتوا ها بخاطر اشتباه های از بین رفتن، آیا محتوا تو هم این اشتباه ها رو داره؟

تو ایبن مقاله قراره درباره اشتباه های تولید محتوا که بین تولیدکننده ها رایج هست با هم بحث کنیم

امروزه شاهد این موضوع که تولید کردن یه محتوا چقدر میتونه ارزشمند باشه و چه کمکی به کسب و کارمون میکنه اما تو این راه خیلی از تولید کننده های محتوا از جمله خودم این اشتباه ها رو زیاد انجام میدیم که این کارها اصلا به سود خودمون نیست بلکه باعث میشه از سطحی که هستیم پایین تر بیایم قراره تو این مقاله به 5 تا از این اشتباه های تولید محتوا رو بهت بگم، تا زحمتی که برای اون محتوا میکشی از بین نره.

با خوندن این مقاله به عنوان یه کارشناس تولید محتوا به خوبی استباهات در تولید محتوا رو شناسایی میکنی و باعث پیشرفت محتوات میشی.

اشتباه های تولید محتوا
1. توجه بیش از حد به گوگل

یکی از اشتباه های تولید محتوا توجه بیش از حد به گوگل هست. ما قبلا به این موضوع رسیده بودیم که محتوایی خوبه که هم گوگل دوست داشته باشه هم مخاطب اما ما مخاطب رو فدای گوگل می کردیم.

چند سالی هست با واژه ای به نام HEO که مخفف Human Experience Optimization که معادل فارسیش بهینه سازی تجربه انسانی وارد کار شد که گوگل با این کار دیگه فقط به سئو بودن مطلبت نگاه نمیکنه به این نگاه میکنه که کاربرات اون مطلب رو دوست داشتن یا نه.

پس امروزه به این رسیدیم که باید یه مطلبی بنویسیم که بدرد مخاطب بخوره کنارش سئو خوبی هم داشته باشه تا بهترین نتیجه رو از محتوای تولید شده بدست بیاریم.

2. برآورده نکردن نیاز مخاطب

خودمون رو جای مخاطب بزاریم وقتی یه مشکلی داریم میایم اون رو تو گوگل جست و جو میکنیم و انتظار داریم گوگل بیاد دقیقا جواب سوالمون رو به ما بده حالا ما میریم تو سایت و میبینیم کلا داستان یه چیز دیگست یا خیلی پراکنده داره توضیح میده اولین کاری میکنیم چیه؟

قطعا صفحه رو میبندیم میریم رو لینک دوم و سوم و به بعد درست؟

حالا بیا این سوال رو از خودمون بپرسیم.

این مطلبی که دارم مینویسیم و در حال وقت گذاشتن براش هستیم قراره چه کسی با چه سوالی وارد بشه اگه اون سوال جوابش همینه کامله؟

حالا دست به قلم بشیم و شروع به تولید محتوا کنیم تا محتوایی تولید بکنیم که کاربری که اومد از سایتمون فراری نشده و نخواد صفحه رو ببنده
رو سوالی که پرسیدم حتی شده یه روز تمام وقت بزاری بزار مخاطب امروزی ساده نیست خیلی خیلی زرنگه.

تازه دوست های من که زرنگ ترن :D

پس رزنگ های من برای این که جواب یه مخاطب رو بدی وقت بزار از گوگل مشورت بگیر

3. زدن تو ذوق مخاطب

سکس دیگه از اشتباه های تولید محتوا که زیاد دیده میشه عدم توجه به طرحی مطلب هست که ما میایم پشت به پشت فقط مطلب میزاریم میریم اصلا به فکر مخاطب بدبخت نیستنیم که قراره مطلب رو بخونه رباط گوگل نیست که فقط به این نگاه کنه چند تا کلمه تولید محتوا کردی.

پس بیایم به مخاطب ارزش بدیم. اضافه کردن زیر عنوان، نوشتن مطالب کوتاه، اضافه کردن عکس، ویدیو و یا اینفوگرافیک امروزه تاثیر زیادی برای ماندگاری مخاطب به حساب میاد که بر میگردیم به HEO که تجربه مخاطب مهم ترین چیزی هست که به مطلبت ارزش میده.

4. عدم استفاده از عنوان جذاب

یکی دیگه از اشتباه های تولید محتوا عدم استفاده از عنوان جذاب هست.

عنوان اولین و مهمترین چیزی هست که مخاطب اول کار اون رو میبینه و با توجه اون تصمیم میگیکه که رو سایت تو کلیک کنه یا رد بشه بره سمت سایت بعدی اینجا هست که عنوان جذا خیلی مهم میشه.

برای این که تو عنوان نویسی حرفه ای بشی اول از همه مطلبت رو کامل مطالعه کن کلمه کلیدیت رو دربیار.

تو یه جمله مربوط به اون نوشته از این کامه کلیدی استفاده کن سعی کن کلمه کلیدی توی نیمه اول جمله باشه.

تمرین دیگه هم این که برای محتوات تا میتونی جمله عنوان بنویسی و از بین اون ها جذاب ترین و کوتاه ترین رو انتخاب کن این کار باعث میشه مهارت بیشتری تو عنوان نویسی پیدا کنی.

من تو مقاله 14 مثال برای نوشتن عنوان تبلیغات یکسری نمونه ها برای این کار رو توضیح دادم و مثال زدم میتونی ازش کمک بگیری.

5. عدم بازخوانی محتوا

یکی دیگه از اشتباه های تولید محتوا عدم بازخوانی مطلب هست که گاه ها شاهد انقدر غلط املایی میبینیم که به مطلب شک میکنیم که کسی که این محتوا رو تولید کرده واقعا به این مطلب علم داره یا نه.

بهترین کار اینه که مطلبمون کارش تموم شد یه بار با صدای بلند اون رو بخونیم یا بدیم یکی دیگه اون رو بخونه و به ما بگه مشکلش چیه.

عموما تو دفعه اول نگارش های کمی قاطی پاتی هست و با خوندن دوباره این ویرایش ها انجام میشه و باعث بهتر شدن مطلب میشه.

حرف آخر :

همون طور که تو مقدمه این مقاله گفتم امروزه تولید محتوا ارزش زیادی برای هر کسب و کاری داره من تو این مقاله قصد داشتم اشتباه های تولید محتوا رو بگم که بدونیم برای ساخت ی محتوا باید بیشتر به فکر مخاطب بود تا به فکر جزئیات خیلی وقت ها ما با دقت به جزئیات اصل هدف رو از دست میدیم پس بیاین با هم به این موضوع بیشتر دقت کنیم.

راستی اگه اشتباه های تولید محتوا دیگه ای رو میدونی حتما تو نظرات بهم بگو

پایان/

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا