شبکه اجتماعی

5 راه بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی یه عضو جدا نشدنی از ما شده برای این که بهترین بهره برداری ازش داشته باشیم باید به بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی بپردازیم.

سلام به دوست عزیزم امروزه به این موضوع که شبکه های اجتماعی یه عضو جدا نشدنی از ما شده برای این که بهترین بهره برداری رو بتونیم ازش داشته باشیم باید استراتژی مناسب براش ببنیدیم و این مقاله قراره به بهبود استراتژی شبکه های اجتماعی بپردازم.

توی سال های اخیر شاهد رشد سریع شبکه های اجتماعی شدیم همون طور که خودت هم میدونی شبکه اجتماعی چه کمکی میتونه تو ارتباط ها بکنه و حتی میتونه ارتباط فعال با مشتریات داشته باشی و از هزینه های جانبی صرف نظر کنی اما این کار با داشتن یه استراتژی مناسب امکان پذیر هست.

به نظرت پست گذاشتن توی شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام توییتر و یا جا های دیگه کار سختیه؟

سختی این کار برمیگرده به نوع کسب و کارت که باعث میشه استراتژی های مختلفی برای این کار داشته باشی اما تو باید یه استراتژی شفاف داشته باشی که باعث بشه از هدر رفتن زمان برای این کار رو ازت بگیره تا بتونی کسب و کارت رو به راحتی رشد بدی.

چند نکته برای استراتژی شبکه های اجتماعی
شفاف سازی هدف

همونطور که میدونیم وقتی میخوایم یه کسب و کار جدید درست کنیم باید ببینیم نوع و شکل فعالیتمون چیه همین کار رو باید تو شبکه های اجتماعی هم رعایت کنیم.

باید به این سوال که من میخوایم تو شبکه اجتماعی شرکت کنم چون؟

• چون میخوام برندم رو معروف کنم.
• چون میخوام با مشتری های بالقوه در ارتباط باشم.
• چون میخوام مشتری جدی بگیرم.
• و…

جواب به این سوال میشه هدفت بهتره یک یا نهایت دو دلیل داشته باشه و براش شروع کنی اگه بخوای هدف های بیشتری تحت نظر بگیری بخاطر چالش های مختلف هرکدوم احتمال این که به هیچ کدوم نرسی خیلی بیشتره.

هدفت قابلیت متر کردن باشه

وقتی میگیم هدفت قابل متر کدن باشه یعنی بتونی اندازه بگیری که بررسیش کنی. هدفی قابل دسترس هست که بشه اندازگیری کرد و بشه مقایسش کرد.

مثلا جواب سوالی که به هدفت دادی این بود که میخوای برندت رو معروف کنی خیلی ساده میتونی بازدید هر پستت رو اول هر هفته ببینی و با هفته های قبل مقایسه کنی این هدفیهست که میشه مترش کرد.

فقط این رو در نظر داشته باش باید برای اهدافت زمان انقضا بزاری که تا کی میخوای به این کار ادامه بدی بهترین هدف ها هم یه روز تموم میشه نباید وقتی به آخرش رسیدی تازه به فکر شروع هدف دوم باشی که وقت زیادی رو از دست میدی.

شناسایی مشتری

وقتی کسب و کارت قراره محصول یا خدماتی داشته باشه که مختص بخشی از مردم هست مثلا شال و روسری میفروشی که مخاطب های هدفت خانم های جوان رده سنی 18 تا 30 سال هست برای سبک فعالیت باید از عنصر های استفاده کنی مناسب این رده سنی باشه نه بری از عنصر هایی استفاده کنی که شامل همه خانم ها یا حتی همه افراد باشه این کار باعث هدر رفتن بودجه های هزینه و زمان هست پس باید به این توجه کرد.

بررسی رقبا

یکی دیگه از مزیت های شبکه های اجتماعی جاسوسی کردن از رقبا هست یعنی تو میتونی خیلی راحت بری از صفحه های رقبات دیدن کنی ببینی اون ها چکار خوبی میکنن که تو بکنی و چه کار بدی میکنن تو نکنی.

بهتره همه رقبا رو داشته باشی و هر پستی که میزارن رو بررسی کنی اما بهتر چند تا از رقبای گردن کلفت باشن بقیه که تازه کارن نیاز نیست.

شاید بگی چطور باید بررسیشون کنیم

این سوال خیلی راحته مطالبی رو ببین که بیشترین لایک و نظر داره رو ببین چکار کرده از اون جنس پست ها باید درست کنی.

میتونی ببیتی چطور داره محصول های خودش رو به مشتری ها نشون میده و مشتری ها دربارش چی میگن.

برنامه ریزی تولید محتوا

درنهایت با همه این توضحات به این نکته میرسیم باید برنامه ریزی داشته باشی تو محتوات چون قراره محتوایی که درست میکنی همه چی رو به مشتریت بگه و اون رو به هدفت بکشونه سعی کن تو شبکه اجتماعی به این فکر نکنی که کاربر فقط ازت بخره بهتره محصول یا خدمتت رو با زندگی مشتریت ربط بدی تا مشتریت به این درک برسه که باید تو رو دنبال کنه تا هر وقت مشکل داشت بیاد از تو درخواست کمک کنه و از محصول تو استفاده کنه.

سخن پایانی

اگه قراره کسب و کارت وارد شبکه اجتماعی بشه و با توسعه این شبکه باعث افزایش درآمدت بشه باید به این نکته ها توجه کنی تا به اون هدفی که میخوای برسی و تاثیرگذار باشی.

خیلی خوشحالم تا این جا با من همراه بودی.
پایان/

امتیاز شما به این مقاله

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا